Marseille-talen er vores DNA
I 1972 i Marseille forklarede Antoine Riboud sin vision om en virksomheds rolle ved at erklære, at økonomiske og sociale mål er forbundne. På den nationale konference for den franske arbejdsgiverorganisation erklærede han, at “rollen og ansvaret for en erhvervsleder vil blive bedømt ud fra to kriterier: opnåelse af forretningsmålene for aktionærene og opnåelse af målet for menneskelige og sociale fremskridt blandt medarbejderen.”
Lige siden har Danone gjort dette til en betingelse for bæredygtig udvikling. Denne visionære tankegang har været hjørnestenen for Danones parallelle økonomiske og sociale projekt. Op til i dag har vores teams rundt om i verden udtænkt driftsmodeller, der skaber økonomisk, social og miljømæssig værdi. Det er det, der gør Danone til en unik virksomhed med “noget specielt inden i”.
Tilpasning til lokale forhold
“At levere sundhed via fødevarer til så mange mennesker som muligt” betyder tilpasning af vores produkter til den specifikke smag og de specifikke behov i alle befolkningsgrupper. Læs mere på vores internationale websted.
Danones entreprenørånd
Danone har en mindre virksomheds evne til fleksibilitet og adræthed. En af Danones styrker er virksomhedens “entreprenørånd”.
Platforme til social innovation
I dag udvikler Gruppen en ny type strategi for social innovation. Danones fonde eksperimenterer med de nye bæredygtige løsninger med en prioriteret fokus på cirkulært forbrug, der kommer flest mennesker til gode.
Dialog med interessenter
I hvert land giver Danone sine datterselskaber fuld frihed til at udvikle partnerskaber og udveksle oplysninger og “best practise” med offentlige eller private organisationer.