Sundhed er knyttet tæt til Danones historie og til vores produkter. Vores mission er at levere sundhed via fødevarer til så mange mennesker som muligt.
Historisk set blev de første Danone-yoghurter solgt i apoteker. Ligeledes blev fordelene ved Evian-vand opdaget i 1789. I 1896 åbnede brødrene Van der Hagen deres fabrik, der skulle fremstille “kindermelk”, spædbørnsernæring dedikeret til børn. Navnet Nutricia blev valgt i 1901.
Vi efterlever følgende principper:
- Videnskabeligt baseret Viden er grundlaget for sundhed. Hos Danone investerer vi i stort omfang i forskning, som er grundlaget for al produktudvikling af vores produkter i Norden og i resten af verden.
- Langtidsforpligtelse til forskning. Danone beskæftiger flere forskere end de fleste øvrige fødevarevirksomheder. Med mere end 1400 forskere ansat på vores seks forskningscentre rundt om i verden arbejder vi kontinuerligt på at forbedre vores produkter. Desuden har vi mere end 500 samarbejdsaftaler med førende forskningsinstitutter over hele verden.
- Omfattende kvalitetskontrol. Danone-produkter lever op til de skrappeste fødevarestandarder i Norden og har et omfattende program til sikring af fødevaresikkerhed på vores fabrikker. Vi fører også en åben, ærlig og regelmæssig dialog med forbrugerne og de organisationer, vi samarbejder med.
- Åbenhed Vi er i tæt og konstant kontakt med leverandører, forbrugerorganisationer og myndigheder, og vi sætter pris på enhver mening, som hjælper os med at gøre tingene bedre.