Vores mission

At passe på vores helbred er den enkeltes største ansvar. Ernæring vil mere end nogensinde før være afgørende for forbedring af helbredet. Det er det eventyr, Danone har valgt at deltage i.

  • At tilbyde alle mennesker naturlige fødevarer af høj kvalitet, der hjælper med at opbygge helbredet på alle livets stadier.
  • At dyrke en smag for ting, som er gode for dig.
  • At brødføde dine børn og skrøbelige personer samt personer med godt helbred.
  • At tilpasse vores produkter alle kulturer.
  • At udforske, hvad videnskabelig forskning kan betyde for vores daglige kost.

Vores mission er at levere sundhed via fødevarer til så mange mennesker som muligt.

Historisk set blev de første Danone-yoghurter solgt i apoteker. Ligeledes blev fordelene ved Evian-vand opdaget i 1789 I 1896 åbnede brødrene Van der Hagen deres fabrik, der skulle fremstille “kindermelk”, spædbørnsernæring dedikeret til børn. Navnet Nutricia blev valgt i 1901.

Vores bestyrelsesformand, Franck Riboud, siger det således: “Det er vores overbevisning hos Danone, at fødevarer og ernæring er afgørende for opbygning og opretholdelse af sundhed og godt helbred for alle. Fra vugge til grav.

Hos Danone mener vi, at virksomheden er på rette kurs, når den er i stand til at forene økonomiske, sociale, sundhedsmæssige og miljømæssige aspekter.

Alt er forbundet. Der kan ikke eksistere sunde produkter uden et sundt økosystem, eller sund ernæring uden økonomisk og social udvikling af befolkningen.